Πως βγάζουμε λεφτά στο Internet - Greek Money Maker
  • Ιδεες Επιχειρησεις, Λεφτα online

    Πως βγάζουμε λεφτά στο Internet

    Ο τίτλος μοιάζει λίγο με τα γνωστά Telemarketing μηνύματα, αλλά δεν σκοπεύω να δώσω συνταγές. Πολύ απλά θέλω να καταγράψω όλους τους δυνατούς τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να έχει ένα οικονομικό όφελος από το περιεχόμενο που παράγει στο Internet – κυρίως το δωρεάν.
    Στην παρακάτω λίστα θα προσπαθήσω να καταγράψω όλα εκείνα τα στοιχεία που είναι πιθανό να περιέχει ένα Επιχειρηματικό Μοντέλο στα New Media. Δεν ξέρω αν έχει γίνει κάποια παρόμοια καταγραφή στο παρελθόν σε Ελληνικό Μέσο – εγώ την ξεκινώ γιατί δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου κάτι ανάλογο.
    Μέχρι τώρα, οι εταιρείες Media και οι online επιχειρήσεις βασίζονται στα “software economics”, στα οποία το κόστος να δημιουργήσεις κάτι αξιόλογο είναι αρκετά μεγάλο, αλλά το κόστος να το διανείμεις σε κάθε ένα καταναλωτή μετά, είναι πολύ μικρό (σχεδόν μηδαμινό).
    Πολλοί όμως όταν σκέφτονται “media business model”, συνήθως εννοούν Διαφήμιση. Σίγουρα, μεγάλο μέρος του είναι. Αλλά η εμπειρία των τελευταίων ετών μας δείχνει ότι μπορούμε να μιλάμε για πολλά περισσότερα πράγματα.


    Αυτή είναι λοιπόν η αρχική μου λίστα για τα μοντέλα εσόδων που μπορείς να βρεις στη βιομηχανία των online Media, που βασίζονται κυρίως γύρω από το δωρεάν περιεχόμενο. Μπορείτε να συμπληρώσετε ή διορθώσετε ανάλογα στα σχόλια με δικές σας απόψεις:
    1. CPM ads (“χρέωση ανά χιλιάδα εμφανίσεων” – cost per thousand views); Μιλάμε για διαφημίσεις banner αλλά το ίδιο μοντέλο ακολουθείται και στον Τύπο, την TV και το Ραδιόφωνο
    2. CPC ads (“cost per click”) πληρώνεις για κάθε κλικ προς το site σου, όπως λειτουργεί το Google ads.
    3. CPT ads (“κόστος ανά συναλλαγή” – cost per transaction) πληρώνεις μόνο αν ο πελάτης που ήρθε σε εσένα από ένα media site πληρώνει και κάνει μια οικονομική συναλλαγή.
    4. Lead generation (πληρώνει κάποιος για καταλόγους με στοιχεία υποψήφιων πελατών)
    5. Autoresponder Memberships (άνθρωποι πληρώνουν για emails. δείτε αυτό το video για να πάρετε μια ιδέα πως λειτουργεί)
    6. Έσοδα από συνδρομές.
    7. Έσοδα από Μεταπωλητές (Affiliate revenues π.χ., Amazon Associates, Products + Clickbank). Κάποιοι μεταπωλούν στο δικό τους media site δικά σου προϊόντα/υπηρεσίες/content.
    8. Ενοικιάση (σε τρίτους) λιστών από συνδρομητές
    9. Πώληση πληροφοριών (πουλώντας δεδομένα σχετικά με χρήστες – αριθμητικά, στατιστικά, ή μεμονωμένα – σε τρίτους)
    10. Licensing of brand (άνθρωποι πληρώνουν γα να χρησιμοποιήσουν ένα media brand ως έμμεση υποστήριξη στο δικό τους brand)
    11. Αδειοδότηση για χρήση περιεχομένου (syndication)
    12. Πείθοντας τους χρήστες να δημιουργήσουν δωρεάν κάτι που έχει αξία, και χρησιμοποιώντας κάτι από τα παραπάνω για οικονομική εκμετάλλευση (όπως κάνει το Digg ή το Reddit)
    13. Αναβαθμισμένες υπηρεσίες/περιεχόμενο (π.χ. το γνωστό “freemium” μοντέλο, όπου παρέχεις κάτι δωρεάν, και πουλάς μια αναβαθμισμένη -επάνω σε αυτό- υπηρεσία)
    14. Εναλλακτική παροχή του περιεχομένου (π.χ. σε pdf, print/print-on-demand, customized Shared Book style; κλπ.)
    15. Εξειδικευμένα/προσωποποιημένα services/feeds που καλύπτουν ειδικές ανάγκες και οικονομική εκμετάλλευσή τους με on demand ή συνδρομητικό μοντέλο.
    16. Live events που γίνονται ως αποτέλεσμα του κοινού που συγκεντρώνει το δωρεάν περιεχόμενο.
    17. Σουβενίρ ή προϊόντα που πωλούνται ως αποτέλεσμα του δωρεάν περιεχομένου.
    18. Κόστος ανά εγκατάσταση (πολύ δημοφιλές ανάμεσα σε δημοφιλείς εφαρμογές στο Facebook, οι οποίες βοηθούν άλλες -νέες- εφαρμογές να αποκτήσουν εγαταστάσεις)
    19. Ηλεκτρονικό Εμπόριο (πουλώντας προϊόντα στο website)
    20. Χορηγίες (κάποιου είδους διαφημίσεις βασισμένες σε χρονική περίοδο, όχι σε αριθμό εμφανίσεων ή clicks)
    21. Καταχωρήσεις (πληρώνοντας ένα ποσό με βάση το χρόνο παραμονής, για να εμφανίζεται κάτι όπως μια αγγελία για δουλειά, ή για πώληση ακινήτου, κλπ.)
    22. Paid Inclusion (μια μορφή διαφήμισης τύπου CPC -δείτε παραπάνω- όπου ένας διαφημιζόμενος πληρωνει για να εμφανιστεί σε ένα αποτέλεσμα αναζήτησης)
    23. Streaming Audio Advertising (περίπου όπως ακούγεται μια διαφήμιση στο ραδιόφωνο, μετά ένα συγκεκριμένο χρόνο μετάδοσης του ηχητικού περιεχομένου)
    24. Streaming Video Advertising (όπως το streaming audio αλλά σε video)
    25. API Fees (χρεώνοντας τρίτους για να έχουν πρόσβαση στο API σου – δηλ. στο Application Programming Interface σου, και να τραβούν από τη βάση δεδομένων σου στοιχεία)
    26. Funding and Licensing ένα πραγματικό παράδειγμα, μια επεξήγηση και θέματα προς συζήτηση.
    Έχω χάσει κάποια άλλα μοντέλα οικονομικής εκμετάλλευσης? Κάποιες προεκτάσεις στα υπάρχοντα που καταγράφονται παραπάνω? Συμπληρώστε στα σχόλια – αν και νομίζω ότι το άρθρο θα έπρεπε να είναι ένα wiki για να συμπληρώνεται με τη γνώση του καθενός.

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Fashion

    Beauty

    Travel